singgah baca di sini >>>> www.1001impianhidup.com

Friday, January 14, 2011

mana hak pekerja kontrak?

lagi isu pekerja kontrak. diperkotak katik bagai takde maruah kami ni, sedangkan jatuh bangun satu2 projek atau untung rugi syarikat kami pun antara penyumbang tenaga tau tapi kami dipandang sebelah mata pun tak.  bukan ayam katik la..maksud diperkotak katik tu diperlekehkan atau dipermain2kan sesuka hati diorang .. cheh!!


WAH!! dgn bangganya dabik dada

kalau tak kudrat tulang empat kerat kami campur dgn dua bijik mata anugerah Tuhan ni ha dapat jugak bos2 smua tersenyum lebar cukup bulan kira untung. kenang la sikit jasa kami ni. jangan la sikit2 permanent staf jugak yang dibangga2kan. Bos tak tau yang kadang2 staf tetap ni la yang banyak mengular tau..tak smua la certain jek. hehe skil mengipas harus ada agar keburukan diri tak diambil tau oleh bos. baik punya kipas..

maruah kene jaga beb, hidup tak yah la suka sgt nak ngipas lebeh. nt jadik mcm ayam togel ni hlg jati diri as ayam jantan katik mcm gamba atas tu tggu masa campak dalam periuk buat sup..haha!!


sup ayam pun ok jugak makan musim hujan2 ni '_'
selingan : nak resepi sup ayam boleh share sini
terima kasih kak nor :)

kalau nak baca lagi kisah pasal tragisnya keje kontrak ni hmm
klik sini

2 comments:

leyzajamil said...

aku da nk msk 5thn kj kntrak, pahit masin tawar manis smua aku da rasa. Alhamdulillah syukur idup lg aku smpai skrg ;)

Sharinginfoz said...

sup ayam memang sedap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm campaigning Churp2 ..

ads ads ads ads ads ads

Beautiful Nara