ads ads ads ads ads ads ads ads
singgah baca di sini >>>> www.1001impianhidup.com

Saturday, August 6, 2011

kad ucapan hari lahir 13 tahun lalu

Salam, sempena mengambil keberkatan di bulan Ramadhan Al-Mubarak ini, semoga apa yang aku alami hari ini ada hikmah-Nya. Terima kasih Ya Allah kerana aku masih punya seorang sahabat yang masih mengingati aku walau dirinya mungkin sudah temu kebahagiaan dan kejayaan dalam hidupnya. Mungkinkah dia teman sejati yang aku cari² selama ini? (dah macam lirik lagu nasyid teman sejati lah pulak) wallah'ualam.



Kad ucapan itu telah menggamit kenangan lalu. Sekali pandang tandatangan pada kad itu serupa dengan tandatangan aku, tapi betul ke aku yang bagi? Soalan itu yang aku tanyakan kepada dia untuk mendapatkan kepastian daripadanya. Dah terang²an memang tertera nama aku kat situ, dan dia akhirnya mengaku kad ucapan yang tertulis tahun 1998 itu memang aku yang kirimkan kepada dia. Macamana aku boleh lupa?

inilah kad ucapan yang betul² nostalgia bagi kami

Alamak!! malunye aku. Aku betul² tak sangka dia masih menyimpan lagi kad ucapan hari lahir yang aku beri kepadanya tiga belas tahun lalu. Sedangkan aku, segala pemberiannya baik surat², gambar² dan segala bentuk hadiah sudah tak ingat lagi kat mana aku cicirkan. Hanya ada satu pemberiannya yang masih elok, masih lagi aku gunakan sehingga sekarang iaitu sehelai sejadah berwarna biru. Entah dia masih ingat atau tidak. Mungkinkah sejadah itu yang membuatkan aku tak pernah melupakan dirinya, begitu juga dengan dirinya? wallah'ualam.

Buat sahabat, teman istimewa aka kekasihku dalam diam² yang sememangnya sudah terlalu lama tidak bertemu, terima kasih atas ingatan dan setiap kenangan yang masih tersimpan kemas dalam ingatan kamu itu. Hanya Allah sahaja yang membalas setiap kebaikan yang pernah kamu hulurkan suatu waktu dulu. Benar bagai dikata, sesetengah perhubungan cinta yang tidak mendapat restu orang tua apalagi bercinta di alam persekolahan pasti tidak akan berpanjangan, yang akhirnya membawa kepada perpisahan kami berdua. Sehinggalah ke hari ini, kami bertemu semula di laman fb secara tidak disengajakan dan akhirnya aku dikejutkan oleh panggilan daripadanya tanpa disangka².

Semoga niat ikhlasnya untuk menjalinkan kembali ikatan persahabatan yang terputus lama diberkati-Nya, semoga juga niat sucinya itu tidak menyinggung mana² pihak terutama kepada pasangan kami masing². Semoga juga kasih sejati & ingatan ikhlasnya terhadap aku selama kami terpisah tidak sia², mungkin sudah suratan takdir di sebalik apa yang berlaku antara kami berdua dan kerana takdir jugalah kami 'dipertemukan semula' walaupun masih belum berkesempatan bersemuka dengannya. Aku belum bersedia untuk berjumpa, biarlah hanya masa dan kebetulan yang menemukan kami dalam pertemuan yang diberkati. InsyaAllah. Wassalam.





2 comments:

Geng Borak said...

waaahhh.. ini leh masuk muzium nih

Unknown said...

haha, tak payahla..buat maluuuu jer.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm campaigning Churp2 ..

ads ads ads ads ads ads

Beautiful Nara