singgah baca di sini >>>> www.1001impianhidup.com

Saturday, August 20, 2011

Mc D dikomplen sbb siarkan bunyi azan.

Salam..

suka ke tak suka, kita bertuah duduk harmoni pelbagai bangsa di Malaysia, sebuah negara yang sentiasa pertahankan agama Islam sebagai agama rasmi negara. Alhamdulillah, mudah²an kita semua dilindungi-Nya selalu daripada anasir² yang berniat jahat untuk memporak-perandakan keamanan rakyat & keharmonian negara.


Lain pula kisahnya dengan seorang lelaki bukan beragama Islam ini yang secara gentleman mengkritik salah satu outlet Mc D (tidak pula dia nyatakan Mc D cawangan mana) yang telah menyiarkan laungan azan ketika waktu kemuncak kita yang beragama Islam ini hendak berbuka puasa. Lelaki itu tak berpuas hati lalu menyatakan ketidakpuasan hatinya di ruangan komen fb Mc D.


Tapi malangnya, komplennya itu tidak mendapat sokongan kerana majoriti kita termasuklah yang bukan beragama Islam rata² membidas balik apa yang disuarakan lelaki itu. Apa yang paling best ada segelintir yang menegur komen lelaki itu secara baik dan aku pasti teguran yang lembut dan berhemah akhirnya mampu menundukkan ego dan amarah seseorang, akhirnya si lelaki itu sudah pun memohon maaf atas tindakannya mengkritik Mc D dan bukanlah niatnya untuk menimbulkan perasaan perkauman.

antara komen terbaek

Moral of the story :

1. Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya.
2. Belajar menerima sebarang kritikan dengan hati terbuka dan kita jawab kritikan itu secara berhemah bukan penuh emosi, iAllah sebarang pertelagahan boleh dielakkan dan kita anggap itu sebagai pengajaran hidup untuk memperbaiki kesilapan diri sendiri.
3. Satu jari kita tuding cari kesalahan orang lain, empat jari balik ke kita akhirnya memalukan diri sendiri. sama² kita jadikan iktibar dan belum terlambat untuk bermuhasabah diri, wallah'ulam  sumber





6 comments:

norinaomar said...

anti agama Islam lah ni,masih tak boleh nak terima negara kita ni pelbagai bangsa dan agama.
Lagi satu,mana ada stesen radio yang pasang buddha chant.
Moga dia menjadi insan yang lebih memahami.

Amirul Amin said...

sama² kita jadikan iktibar

KiD said...

tu laaaa.. kita nak kritik agama lain pun kena fikir dulu

Gen2Merah said...

patutnya kita kena jaga hati dan perasaan budaya kaum2 lain.....

leyzajamil said...

norinaomar : hmm, pokok pangkalnya bila dah tak suka, tak puas hati kat sesuatu, tu yg komplen sana sini.
amirul amin : ye begitulah..
kid & Gen2Merah : true that!

aizamia3 said...

alhamdulillah masih ada non muslim yang tak setuju dengan tindakan dia tu..

fikir dulu sebelum post apa2.. jangan ikutkan perasaan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm campaigning Churp2 ..

ads ads ads ads ads ads

Beautiful Nara