ads ads ads ads ads ads ads ads
singgah baca di sini >>>> www.1001impianhidup.com

Wednesday, August 10, 2011

meja reserved : kat mana nak buka puasa ni?

Salam..

Perasaan terkilan tetap ada, masih terbuku di hati walaupun kejadian itu berlaku pada hari hujung minggu baru2 ni. Tapi alangkah baiknya, jika kebaikan yang dibuat, kita nak kenang2 sampai ke mati pun jasa baik seseorang itu pun tak kisah. Tapi sebaliknya, apabila orang bikin kurang ajar @ biadap dengan kita, sesekali bila kita teringat kita akan rasa sakit hati. Astagfirullah..bulan puasa ni janganlah kita kurangkan pahala puasa kita dengan hal2 yang buat kita naik meroyan. Istigfar banyak2..

gambar contoh

Meja 'Reserved'
Aku sekadar nak meluahkan rasa sakit jiwa aku betapa sakitnya hati ini bila kaum sebangsa kita sendiri berlagak biadap dengan kita. Mana letaknya budi bahasa orang Melayu kita ini? Dipendekkan cerita, saat hendak berbuka puasa di luar, aku pergilah ke satu food court di shopping kompleks area JB, punyalah penuh orang masing2 dah book meja untuk berbuka. Ada jugak tanda 'reserved' di meja2 yang kosong. Sehinggalah aku ternampak satu meja kosong tanpa ada tanda2 reserved di situ dan aku pun duduklah sambil menunggu kalau2 ada sesiapa yang datang kata 'kak, meja ni saya dah booking'.....

tunggu punya tunggu......sambil menelefon si dia, tiba2......

PAP!! (bunyi barang diletak dengan cara hempas ke meja, agak kuat bunyinya)

Biadapnya dia..
Aku sampai toleh bunyi apa tu? Rupa2nya ada lelaki Melayu ni dengan kurang ajarnya meletakkan barangnya kat atas meja yang aku duduk di situ tanpa sepatah kata terus berlalu dengan muka yang nampak bodoh selamba. Aku jadi terpinga2 lelaki tu nak duduk kat meja ni ke? Kenapa tak cakap apa2 pun dengan aku main blah macam tu je? Sampailah datang seorang wanita Melayu letakkan barang juga di situ tetapi tersenyum. Aku tanya kepadanya akak dah booking ke meja ni? ye, jawabnya sambil tersenyum. Bila dah dengar macam tu, aku beredar lah sekurang2nya aku puas hati dan lega lihat senyuman akak tu kalau dibandingkan dengan lelaki yang kurang ajar tadi. Mungkin tu suaminya ke, abangnye ke, tak kisahlah sesapa pun tapi jagalah sikit budi bahasa tu bro. Macamlah kau seorang saja yang nak berbuka puasa, hey sabar jelah aku tengok. Pakkal puasa, kalau tidak tak pasal2 aku mencarut kat situ jugak. Sabarlah wahai hati..



5 comments:

Geng Borak said...

lempang je dia tuh.. hhehehe

Afasz said...

sobrul minal iman....bulan pose bulan penuh mulia....

Unknown said...

kid : amboii, lawan tokey nampak.
cik farizam : ye betul tu..

faraherda.razalan said...

=D

Saya suka awak bersabar di bulan puasa. Ada ucap minta maaf tak pada perempuan tu?

Unknown said...

Mommy Fara : tak sempat, dia dah pergi berdesup..thanks for remind me.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm campaigning Churp2 ..

ads ads ads ads ads ads

Beautiful Nara