ads ads ads ads ads ads ads ads
singgah baca di sini >>>> www.1001impianhidup.com

Saturday, January 1, 2011

yang hidup pastinya mati

baru balik dari ziarah kematian saudara terdekat di Segamat semalam..si arwah meninggalkn seorang balu & lima org anak2 yang semakin meningkat remaja. kehadiran ramai yang menziarah menunjukkan ketika hayatnya si arwah memang dikenali ramai. Alhamdulillah segala urusan berjalan lancar dan sempurna. Smoga Allah mengampunkan setiap kesalahan dan dosa2 yang dilakukan hamba2Nya.






ni aku rasa terharu dan terduduk menginsafi betapa Allah Maha Pengampun dan Maha Penyayang. Allahu Akbar! kita yang hidup tak bole lari dari kematian sbb ajal maut tak kira waktu masa kita muda atau tua, bersedia atau tak untuk menghadapi kematian. untuk bertaubat di saat2 akhir amatlah malang sekali lagi malang jika kita mati dalam keadaan masih belum bertaubat walaupun sekecil huma. Astagfirullah ampunkan aku Ya Allah..banyak sungguh dosa2 aku yang terlalu leka dengan kealpaan dunia yang hanya sementara Kau pinjamkan ini. oh aku mengeluh lagi. kali ni berat sekali keluhan yang terpaksa ku lepaskan. kalau ada audio mungkin aku da rekod mcmna bunyi keluhan berat aku tadi. 









tahun 2010 telah pergi meninggalkan kita sama seperti si arwah yang pergi buat selama-lamanya. saat orang lain bergembira menyambut tahun baru 2011 kami keluarga si mati yang bersedih meratapi pemergiannya. iAllah mungkin ada hikmahNya tiada siapa yang tahu. Kita yang tinggal harus meneruskan kehidupan seperti biasa menyelesaikan segala urusan dunia yang masih belum sempat disempurnakan sjk tahun 2010 atau tahun2 sebelumnya tanpa kita melupakan betapa pentingnya persiapan menghadapi alam akhirat esok. Maha Suci Allah, ajal dan maut di tanganNya, kita tak boleh lari atau menidakkan nya. cuma persiapkan lah diri kita dengan bekalan untuk akhirat nanti iAllah kematian sentiasa kita rindui dan nantikan untuk ditempatkan kita di sisiNya. Amiin. 


Ungu pun tak tahu bila agaknya diorg akan mati?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm campaigning Churp2 ..

ads ads ads ads ads ads

Beautiful Nara