ads ads ads ads ads ads ads ads
singgah baca di sini >>>> www.1001impianhidup.com

Sunday, February 27, 2011

muhasabah renung kealpaan diri

entah kenapa ye sejak akhir2 ni aku tak seceria dulu?
hati aku gelisah tak tenang setenang wajah Ibuku,
kesabaranku tercabar tak setahap kesabaran Abahku,
apa petanda semua ni??

Aku yakin ada sesuatu yang aku terleka tercuai..
masa yang lepas tak mungkin dapat dibalikkan semula,
jika ada kekurangan pada diriku, maafkan aku..
aku masih belum selayaknya bergelar anak yang berjasa..

sayunya hati ini, 
Ya Rabbi Kau Maha Pengampun Maha Pengasih..
Aku pohon petunjuk dan mengharapkan keredhaanMu Ya Rabbi,
KeredhaanMu dari keredhaan ibubapaku (mertuaku juga)..
Kemarahan ibubapaku juga KemarahanMu Tuhan..

'aku insafi diri'
Aku yakin aku ada lakukan kesilapan..
Aku tak nak terus murung mengenang nasib diri,
Peluang aku nak perbaiki kelemahan masih terbuka,
Selagi hayatku dikandung badan
aku tanamkan azam untuk selalu berbakti kepada orangtuaku..
InsyaAllah..

''Ya Allah permudahkanlah urusanku jangan dipersusahkan
Ya Allah sempurnakanlah urusanku dengan kebaikan''

p/s : perlukan terapi jiwa?


5 comments:

Geng Borak said...

renung-renungkan....

Nur Hanani said...

:) banyakkan berdoa.. Muhasabah diri sendiri:)

Entri Terkini: Tudung D'Haja..

Unknown said...

KiD & Nani : terima kaseh

Anonymous said...

sabar.. setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya... lagipun susah untuk kita memenuhi kesemua kehendak orang lain.. apa2 pun buat yang terbaik....

Unknown said...

cekodok : balik kepadaNya jua..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm campaigning Churp2 ..

ads ads ads ads ads ads

Beautiful Nara