ads ads ads ads ads ads ads ads
singgah baca di sini >>>> www.1001impianhidup.com

Friday, April 22, 2011

Watch OUT your mouth!!!

Kerana Nila Setitik Rosak Susu Sebelanga, Kerana Pulut Santan Binasa Kerana Mulut Badan Binasa, tu antara peribahasa Melayu yang digunakan untuk menegur secara halus & kiasan bagi mereka2 yang suka bersikap kasar, kurang sopan, mencarut, maki hamun dan sebagainya, termasuk sikap mementingkan diri sendiri terutama terhadap orang tua dan kanak2. Sikap hormat langsung tidak ada malah dengan sombong dan bongkaknya mereka seakan2 bangga menjadi antara manusia yang KURANG AJAR dan BIADAP di muka bumi Tuhan ini. Inilah iktibar dan renungan untuk diri aku terutamanya dan kita semua.

mulut ko BAU LONGKANG LAH!!!

HINDARI RASA RIAK DALAM BERAMAL..



Hidup kita terlalu singkat bila2 masa saja nyawa kita akan diambil Tuhan. Baik yang kecil, besar, tua, muda sedangkan orang yang sihat segar bugar tiba2 dikhabarkan mati mengejut. Hidup di muka bumi Tuhan jangan kita sombong, takbur dan riak dengan sesama manusia, mari kita renungkan TANDA, SEBAB DAN KESAN SOMBONG dan sama2 lah kita perbaiki sikap janganlah kita berterusan menyombong diri. Sombong dengan harta kekayaan, sombong dengan kecantikan, sombong dengan kebijaksanaan malah agak keterlaluan bila seseorang itu sombong kerana kehebatan blognya yang dikunjungi ramai follower yang setia mengikuti setiap entrinya (ada ker??..mahapla kalau terasa yer)


Video TERBAIK!!! POWER OF WORDS






8 comments:

safurara said...

kerana sekor nyamuk.abes 1kg kena bakar. =)

Geng Borak said...

dr motivasi lieyza nih... hehehe.. caiyok!

BE tu pengiklan nuffnang yang pilih.. cuba tingkatkan trafik.. update blog.. update bio survey kat nuffnang dan outstanding kan blog anda! :)

Anonymous said...

wah memang marah benar leyza..cool down k.. Sebabkan Nila setitik,habis susu sebelanga.. :) Biasa la kan.. adat manusia dimuka bumi ni..

Jom baca ni: Sereni and Shentel Headband. Sooo beautiful..
Jom baca ni: 6 Produk Kosmetik yang Merbahaya. Awas !!!

shamyheart said...

nice entry..

Unknown said...

@ rara pinkmafia haha sekali baca ingatkan 1 kilo tadi.

Unknown said...

@ KiD eh, mcm dr motivasi eh..Amiin..

Unknown said...

@ hanani0210 gud infos nani..thank you

Unknown said...

@ sha thanks sha :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm campaigning Churp2 ..

ads ads ads ads ads ads

Beautiful Nara