ads ads ads ads ads ads ads ads
singgah baca di sini >>>> www.1001impianhidup.com

Tuesday, May 24, 2011

sekurang2nya jadilah pendengar setia..

^-^ Apa khabar? kita bertemu lagi..haih buzy sangat aku sejak akhir2 ni.

Dalam mengharungi kesibukan bekerja seharian, mungkin aku terlupa akan sesuatu perkara yang memungkinkan aku akan kehilangan teman baik dan ahli keluarga rapat. Pantas, aku mencapai telefon menghubungi sesiapa sahaja yang terlintas di fikiran untuk bertanyakan khabar mereka. Sihat atau sakit kah? Gembira atau sedih kah?

Kan betul, firasat hati aku terdetik ada sesuatu yang kurang menggembirakan bakal berlaku, buktinya kejadian pilu tanah runtuh di Hulu Langat yang menggemparkan negara buat beberapa hari. Kejadian itu secara tak langsung mempengaruhi emosi aku untuk berblog. Bukan aku tak online, tapi aku ketandusan akal hendak menulis apa. Berbalik kepada tajuk, tak dapat aku membayangkan jika aku berada di tempat kejadian, aku pastinya sama2 berkongsikan perasaan sedih dan simpati dengan warga keluarga mangsa, setidak2nya aku boleh menumpangkan bahu aku untuk mereka melepaskan tangisan kesedihan mereka selepas kehilangan orang tersayang.


Inilah konsep pendengar setia yang aku nak cakapkan. Seorang pendengar setia mampu mereda dan merungkaikan segala masalah terbuku di dalam hati seseorang. Aku sendiri punya seorang teman pendengar setia biarpun kami hanya 'berbual' melalui laman chatting sahaja atas faktor jarak yang berjauhan. Tapi itu sudah cukup membuatkan aku berpuas hati dengan layanannya menjawab segala permasalahan aku dan berkongsi nasihat bersama. Tidak semua perkara yang kita perlu ceritakan dengan pasangan hidup kita, sekurang2nya kita mempunyai teman atau seseorang yang paling rapat untuk kita meluahkan rasa terbuku dalam hati yang mungkin payah untuk diceritakan dengan pasangan. Percayalah, carilah seseorang yang boleh menjadi pendengar setia kita, IAllah akan berkurangan beban untuk menanggung masalah berseorangan.


persoalan : apa khabar tentang berita kehilangan seorang mangsa lemas dalam kes tiga beradik lemas Ulu Bendul , ada sesiapa yang tahu berita terkini yang mungkin saya terlepas pandang? Thanks :)





2 comments:

Geng Borak said...

pendengar setia mesti seorang yang teliti.. huhuhu
BE ke 8 Muncul setelah Metered Earning

Dhea Ahmad said...

saya pernah hampir kehilangan seorang sahabat gara-gara terlalu sibuk tanpa mengambil seminit waktu utk sahabat saya...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm campaigning Churp2 ..

ads ads ads ads ads ads

Beautiful Nara