singgah baca di sini >>>> www.1001impianhidup.com

Tuesday, June 28, 2011

Facebook perantaraan nenek & cucunya


"Opah tanya, cucu2 yang kena tag tu...bilakah agak nya nak jumpa opah nih..?"


Bila tengok gambar yang ditag kat kita tu, lega hati tengok Opah nampak sihat tersenyum riang. Tapi yang tak bestnya bila ditanya Pakcik macam tu..mungkin nada Pakcik hanya bergurau, tapi aku sebagai cucu memang kena fikirkan waktu bila yang sesuai nak luangkan masa balik ziarah Opah. Baru je beberapa minggu lepas, aku berbual dengan Opah dalam telefon. Alhamdulillah Opah sihat dan ceria.


Alhamdulillah, aku masih punya dua nenek yang kedua2nya dah uzur, Opah dah lama lumpuh tak boleh jalan dah, manakala Embah aku dah tiga tahun lebih terbaring kena strok. Alhamdulillah, apa yang paling aku kagumkan kedua2 nenek aku ni masih kuat memori diorang, masih ingat lagi perkara2 lepas. Manakala Atok dua2 dah takde dah (Al-Fatihah*)

Bagus ada FB ni, mendekatkan kita dengan orang2 tersayang yang jauh di mata. Tak nak telefon, say hi dalam fb pun dah cukup menggembirakan hati apalagi bila diupload gambar2 terbaru. Tapi keburukan FB ni apa pula? Tepok dada tanyalah iman..





2 comments:

aizamia3 said...

ai hanya ada nenek sebelah ayah.. sekarang pun nenek dah tak kuat macam dulu..

intz said...

intan yg duduk kat k.l ni pun jarang jumpa opah...huhuhu
2- 2 opah ada di k.l tapi sebulan sekali pun belum tentu dpt pegi ziarah...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm campaigning Churp2 ..

ads ads ads ads ads ads

Beautiful Nara