singgah baca di sini >>>> www.1001impianhidup.com

Tuesday, July 12, 2011

IKLAN JAWATAN KOSONG - MENARIK!!!

Salam ^-^..

Lately, banyak sangat iklan jawatan kosong terpampang di dada² akhbar, papan iklan merata tempat, paling teruk pun iklan yang ditampal sesuka hati sampai menutup nama jalan di papan tanda jalanraya. Iklan yang kita maklum dijadikan sebagai satu medium perantaraan untuk memberitahu, mengajak atau mempromosikan sesuatu benda. Iklan jahat pun ada tau contohnya macam iklan bawah ni..

Google

Macamana rupa iklan baik pulak? contoh macam gambar banner iklan di bawah ni..


Tak terjangkau dek akal ada sebegini punya kreatif manusia yang cerdik memikirkan cara terbaik untuk menarik perhatian orang ramai ke arah berbuat kebaikan. Ideanya yang bersahaja tapi sangat menarik untuk diperhalusi. Motifnya untuk mengajak orang ramai mengunjungi masjid atau surau solat berjemaah beramai² .. lagi ramai jemaah lagi afdhal sangat digalakkan.

Teringat tagline "Sembahyanglah Kamu Sebelum Kamu Disembahyangkan" satu ajakan mengajak dan menyuruh kita segera menunaikan solat apabila tiba waktunya. Tapi untuk mereka yang berdegil atau masih belum terbuka pintu hatinya, sangat sesuai jika mereka terbaca banner seperti kat atas tu. Psikologi menyindir dan menegur dengan pendekatan secara halus. Aku suka cara psiko orang macamni, jadi orang yang kita tegur tu tak adalah rasa segan atau marah melenting bila ditegur walaupun sebelum tu kita telah menegurnya secara baik.

Semoga Tuhan membalas niat baik orang yang telah memberikan buah fikiran mereka dalam usaha membuat iklan banner yang menarik ni. Satu banner panjang berkaki² dah berapa RM? Tapi berkat sepakat dan muafakat jemaah masjid / surau takpun orang perseorangan, usaha itu iAllah akan membuahkan hasil. Iklan yang menarik kita akan ingat sampai bila² melekat terlekat dalam fikiran. Tahniah kepada mereka!!! Wassalam .. sumber : SINI





4 comments:

KiD said...

tuu diaaaa... dulu kat emel2.. sekarang dah kat banner.. moga ramai yang mengimarahkan surau2 dan masjid2.. :)
Cara Dapat 9 Iklan Grapevine

JIJI YU said...

dah banyak bebeno dah banner ni..

leyzajamil said...

kid & jiji : aiseymen..sy ketinggalan lah ye, haha!! jakunnya sy kan.

sudadabez said...

salam..boleyh tak nak wording dalm banner nie?? ana nak bwt poster,, :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm campaigning Churp2 ..

ads ads ads ads ads ads

Beautiful Nara