ads ads ads ads ads ads ads ads
singgah baca di sini >>>> www.1001impianhidup.com

Friday, July 1, 2011

1001 persoalan, segalanya bermula di situ

 1001 persoalan dan aku sedang bermain dengan perasaan sekarang. Kenapa?


Segalanya bermula di sini apabila aku bersama berkongsi perasaan simpati ke atas seorang insan yang sekarang sedang berjuang melawan penyakit. Rasa simpati dengan nasibnya kerana dalam usia muda begitu, dirinya telah diuji dengan ujian Allah yang Maha berat untuk ditanggung..sedangkan aku sepatutnya bersyukur berkali-kali ganda dikurniakan kesihatan dan punya banyak peluang untuk meneruskan kehidupan T___T

Terima kasih kerana entri kamu itu yang sikit sebanyak telah menginsafkan aku. Sesungguhnya peluang hidup hanya sekali, dan INGAT LIMA PERKARA SEBELUM LIMA PERKARA .. perasaan bercampur baur di ketika ini, menyesali setiap kelemahan dan kealpaan diri sendiri T___T

Alhamdulillah, aku kembali bangkit dari lamunan dan tidak mahu bersedih mengenangkan kesilapan lalu..ini kerana aku seolah2 mendapat sumber inspirasi daripada seseorang yang mempunyai sebaris senyuman yang sangat menawan. Memandang senyumannya yang terukir itu bagaikan terpukau dengan air mukanya yang manis menawan diibaratkan sebagai satu penawar bagi setiap kesedihan. Alhamdulillah dia sudah bergelar seorang ibu, melangkah ke frasa baru dalam kehidupannya bersama suami tercinta.

Semuanya kerana mereka..kita manusia terlalu unik kerana dianugerahkan dengan pelbagai perasaan suka duka, mewarnai rencah kehidupan seharian kita. Kalau kita menderita, ingatlah ada insan yang lagi menderita dan sedih..bersyukurlah kita dengan apa yang dianugerahkan-Nya. Sesungguhnya Allah itu Maha Adil lagi Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk seluruh hamba-Nya. Itulah antara yang perlu aku renungkan untuk bermuhasabah memperbaiki kekurangan diri menjadi seorang hamba-Nya yang lebih baik. Wallahu'alam..





3 comments:

Geng Borak said...

sama-sama kita rasa bersyukur...
Pertama Kali dapat Cek ChurpChurp!

lieynanilaz said...

setiap ujian yg diberi ingatlah bahawa Allah sayang akan hambaNya..:)

lieynanilaz said...

setiap ujian yg diberi ingatlah bahawa Allah sayang akan hambaNya..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm campaigning Churp2 ..

ads ads ads ads ads ads

Beautiful Nara