singgah baca di sini >>>> www.1001impianhidup.com

Wednesday, September 7, 2011

:: bahagianya diri apabila dihargai & disayangi ::

Salam kasih sayang ^-^

Alangkah beruntungnya badan apabila diri kita disayangi dan dihargai oleh orang² yang kita sayangi dan kasihi. Bertambah bahagia apabila segala pengorbanan dan kasih sayang kita dibalas tanpa ada rasa berbelah-bahagi dan tipu helah semata². Maklumlah kan, zaman sekarang kebanyakannya bermata duitan, mengasihi seseorang bukan kerana hati yang ikhlas, sebaliknya tersimpan satu muslihat untuk mempergunakan kelebihan yang ada pada seseorang. Sebagai contoh, banyak kes mangsa tidak kira lelaki atau wanita yang telah dikikis wang ringgit ataupun dipergunakan kebaikan mereka selama berkawan dengan si penipu durjana. Akhirnya diri merana setelah ditinggalkan terkontang-kanting apabila wang ringgit sudah habis dikikis, hutang keliling pinggang atau lebih mengharukan jika 'habis madu sepah dibuang' ..

Maaf, kenyataan di atas tidak ada kaitannya dengan yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia. Jika ada pun, ianya hanyalah satu kebetulan. Setiap apa yang berlaku ada Qada' dan Qadarnya, kita patut bermuhasabah perbaiki setiap kesilapan dan menambahkan lagi amal ibadat sebagai tanda syukur dan bertaubat kepada Allah. Sesungguhnya pintu taubat sentiasa terbuka untuk kita setiap hamba-Nya. Bertaubatlah, kerana Allah itu Maha Pengampun dan Penyayang.

Cinta yang sejati hanyalah cinta kita kepada Ilahi. Curahkanlah sepenuh kasih sayang dan banyakkanlah kita merayu kasih kepada-Nya dengan berdoa selalu tidak kira waktu susah mahupun kita senang. IAllah, Allah juga akan selalu mengingati dan mengasihi kita sebagaimana kita hamba-Nya yang sentiasa taat setiap suruhan-Nya. Terbaru, hanya kerana kasih dan sayangkan kepada pasangan sejenis yang berperwatakan wanita, dirinya sanggup dianiaya malah tidak rela berpisah walaupun jelas nyata keluarga menghalang cinta terlarang mereka. Imbau kisah mereka di SINI .

Apa maksud semua itu? Apa pula pandangan masyarakat dan golongan alim ulama' tentang cinta sejenis yang dilarang di sisi undang² dan agama Islam khususnya. Kenapa tiada bantahan daripada para cerdik pandai agama setakat ini? Pastinya antara salah seorang daripada pasangan ini ada sesuatu terselindung di sebalik perasaan menyintai dan dicintai, sebab selama mana hubungan cinta mereka akan mampu bertahan? Tidak sanggup untuk berpisah, kononnya bagai Romeo dan Juliet, tetapi sebenarnya pasti ada muslihat tersembunyi yang masih tidak nampak disebabkan cinta itu buta. Walaupun wajah pasangan dah cair dimamah asid pun masih ada rasa sayang di hati..pelik sungguh cinta mereka. Cinta sejati ke namanya tu?

T'emosional lah pulak N3 kali ini, oh ya sebelum letak titik noktah, kesempatan ni aku nak ucapkan tahniah buat seorang sahabat yang telah menyambut ulangtahun perkahwinannya bersama suaminya tersayang. Mereka juga telah dikurniakan dua orang anak perempuan yang sangat comel. Alhamdulillah semoga Allah memberkati kerukunan rumahtangga mereka sehingga ke akhir hayat. InsyaAllah Amiin..

pemberian bunga daripada suaminya. WOW! bestnyer..

gambar² dari FB empunya badan, di edit sedikit.

Tahniah Mas..kamu sangat bertuah :D




2 comments:

rara pinkmafia said...

rezeki dye.doakan dye bahagia.

leyzajamil said...

ye semestinya..sahabat yg baik m'doakan utk kebahagiaan sahabatnya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm campaigning Churp2 ..

ads ads ads ads ads ads

Beautiful Nara