ads ads ads ads ads ads ads ads
singgah baca di sini >>>> www.1001impianhidup.com

Friday, September 9, 2011

Lagu Malaysian Boy ciplak American Boy?

salam n_n


Sambutan Hari Kemerdekaan ke-54 kita bakal disambut sekali dengan public holiday 16hb September sempena Hari Malaysia, tau tak apa dia tema Hari Kebangsaan tahun ni? Hihi sebenarnya saya pun baru aje tau daripada puanbee yang tema Hari Kebangsaan kita tahun 2011 ialah "1 Malaysia : Transformasi Berjaya, Rakyat Sejahtera" .. gempak jugak kan temanya tahun ni, ada pengaruh movie box-office Transformer barangkali.

Tapi yang tak gempaknya, dikatakan ada penciplakan lagu Malaysian Boy yang diciplak 100% daripada lagu Kanye West yang bertajuk American Boy. Alamak, baru je nak puji yang lagu ni sangat sedap didengar rentak iramanya dan kreatif pula pembikinan videonya, sekali tu sebijik la pulak dengan lagu orang lain. Siapa yang tiru siapalah agaknya, ataupun kedua² pihak dah buat perjanjian tirusama lagu sebagai jalinan persahabatan dua negara. Sumber http://beautifulnara.com

Perbandingkan kedua video klip ini, jika anda tidak mempercayainya..

Malaysian Boy (Malaysia)

vs.


American Boy (America)

clap..clap..clap..clap your hand if you like this song.

p/s : Lagu Malaysian Boy ni akan berkumandang bergema di Stadium Merdeka, mari kita datang bersama saksikan gaya  persembahan 'SuaraKami' di sana pada 17hb September katanya. Tapi sejujurnya dah kurang rasa bangga dalam diri ini apabila lagu yang bakal dinyanyikan oleh anak Malaysia untuk Malaysia khususnya itu bukanlah yang original sebaliknya dicedok pula daripada idea / lagu orang lain. Hampeh!

Sila jawab jika kenyataan saya ini kurang kebenarannya..

3 comments:

faraherda.razalan said...

Ye ke? Sy kena bt perbandinganlah sbb tak nah lak dgr lagu Kanye West tu...

Unknown said...

selamat mendengar ;)

norinaomar said...

tapi lagu malaysian boy tu memang best pun,video klip pun kreatif..kalau betullah,alamak sayangnya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm campaigning Churp2 ..

ads ads ads ads ads ads

Beautiful Nara