ads ads ads ads ads ads ads ads
singgah baca di sini >>>> www.1001impianhidup.com

Saturday, February 19, 2011

hIGHWAY pASiR GuDanG keras..

amik masa berehat sebentar bersama kit~kat ;)
heheh..borink la tu ngadap keje di hari sabtu.

nak share perasaan sebak kerana pagi tadi on the way ke tempat keje, aku melepasi kawasan kejadian eksiden maut antara penunggang moto dengan lori besar (tak perasan lori ape). Aku sedeh sbb pagi2 da ternampak kejadian yang mengerikan. Serta merta aku menggeletar sejuk kaki tangan, mujur sampai dengan selamat di tempat keje.

Aku tak tau macamna kejadian boleh berlaku..jem sepanjang2 tidak. Apapun jika si mati muslim marilah sama2 kita sedekahkan Al-Fatihah kepada roh si mati, tapi jika sebaliknya, kita patut tumpang bersedeh atas kematian tragis si mati. Apa akan jadi kepada keluarga yang ditinggalkan, anak2 jika masih kecil dan bersekolah, manakala isteri yang tak bekerja? Ajal maut kita tak jangka bila dan di mana?..

Wahai para penunggang motor di luar sana, aku menyeru tungganglah kenderaan kamu dengan cermat. Kadang2 ada segelintir kamu suka sangat bawak motor di tengah2 highway lagak gaya macam makan angin gamaknya..bahaya tu!!!




klik kalau nak tengok photo 18SG..ngeri siot @_@

Berhati2 Di Jalanraya..
PANDU CERMAT JIWA SELAMAT


2 comments:

Geng Borak said...

Hati Hati di Jalanraya.. Hadiah dari Blogwalking | Kejutan dari Blogger

Unknown said...

KiD : semoga kita semua terpelihara daripada sebarang bencana..iAllah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm campaigning Churp2 ..

ads ads ads ads ads ads

Beautiful Nara