singgah baca di sini >>>> www.1001impianhidup.com

Friday, March 11, 2011

bapak baik vs bapak jahat

takde ibuayah takde la lahirnya anak ke dunia.
lain pula kesnya jika anak yang lahir tanpa ibuayah, terbuang tanpa kasih sayang.
bila da punya anak, anak pulak dibawa lari paling sadis dianiaya, dirogol, dipukul paling tragis disembelih anak sampai mati.

Kenapa ye, ada ayah yang baik penyayang, ada pulak ayah yang berhati binatang?
Zaman serba canggih serba bertali arus mengejar kemodenan masih ramai 'bapak' kat luar sana yang berhati jahat & tak bertimbang rasa. Tertekan dengan bebanan wang ringgit & kerja tak menentu juga tabiat lama yang masih sebati macam berjudi, melacur, dadah & tegar melakukan jenayah.

Siapa yang merana makan hati berulam jantung?? Anak bini kau jugak!! marah nii tau.

Aku menyeru kat semua 'bapak jahat' kat luar sana, bawak2 lah insaf & bertaubat segera. Kasihankan anak bini kamu kerana mereka dah jadi tanggungjawab & amanah Tuhan kat kamu. Mungkin ada yang masih ingat kes lalu yang menyentap naluri kemanusiaan kita, antaranya:

VIDEO SINI

BERITA SINI

Terkini : SUAMI BAWA LARI ANAK BARU LAHIR .. kesudahan si ibu turut diceraikan. Harap si ibu malang ni teruskan berusaha mendapatkan hak ke atas anak kandungnya dan dia akan mendapat pembelaan yang sewajarnya
Credit to bharian online dan SINI

Alangkah bahagianya jika hidup kita didampingi suami & ayah yang menyayangi kita, bersama2 susah senang sampai akhir hayat. Bersyukur la kepada wanita yang bertuah di luar sana, tapi sama2 lah kita beringat langit tak selamanya kan cerah..bersedia lah untuk sebarang kemungkinan yang bakal berlaku. Pesanan terutamanya untuk aku sendiri sob..sob..

inilah anak Pak Pi'e
cantik kan? hihi

beshnye ginikan??
alolo bucuk2..


6 comments:

leyzajamil said...

rindu kat my daddy..bila nak balik dari Umrah ni bah??

http://leyzajamil.blogspot.com/2011/03/jom-pergi-umrah.html

burhan al-hilmi said...

ya allah..dsembelih?..berita betul ke ni?..

wujud jugak bapak mcm ni..tu la, kahwin fkir nk seronok je..bila da ada anak, xingat tanggungjawab..

btw,polis dlm gamba tu mcm muka jamaludin hasan :p

Cekodok said...

mcm2 zaman sekarang ni.. hmm...donia doniaa

KiD said...

macam-macam perangai orang.. hope kita semua dilindungiNya..
Pertama Kali ke Office Nuffnang!! | Tiket Hore Hor...

leyzajamil said...

burhan : sempat pulak tgk muka polis mcm dato jalaludin hasan..
hey lama tak dengar berita, bz eh?
cekodok : cekodok da kawin da?
KiD : IAllah sama2 kita berdoa.

Cekodok said...

leyza... chatbox mana? emel kan ada kat profile tu.. g tgk.. about me...
takp2.. nah amik ni.. makancekodok@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm campaigning Churp2 ..

ads ads ads ads ads ads

Beautiful Nara