ads ads ads ads ads ads ads ads
singgah baca di sini >>>> www.1001impianhidup.com

Friday, March 11, 2011

KFC bagi customer makan ayam mentah..

Dipendekkan cerita on the way balik keje petang semalam, nak elakkan jem aku singgah la KFC berdekatan, memang nak pergi pon sbb nak tebus baucer KFC yang aku dapat baru2 ni..makanya berbuka puasa lah aku dengan KFC. Baunya amatlah harum menggiurkan panasnya pulak memang terbaek buatkan kita berselera nak NGAP..bismillah..

Erkkk..pesal lain jek rasa mashed potato ni? tapi disebabkan suam2 panasnya masih ada jadi aku abaikan aje rasa pelik pada kentang putar tu. takkan nak buang begitu saja, nanges kang rezeki tu sayanggg....

Part coleslaw boleh lagi la..Part ayam tu aku terdapat ayam separa masak..huuu aku rasa macam aku jadi pemangsa karnivor jek. eeeiiiyekk..apa laa bagi customer makan ayam tak masak ni??? Grrr geram sangat2 nih...

Dulu, KFC punya set hidangan memang 1st class baik ayam gorengnya, kentang putarnya & coleslawnya. But now, semuanya da berubah rasa..ni kalau la Uncle Colonel tau mesti dia menangis sebab resepi asalnya da diubah rasa. Tak sesedap macam KFC zaman aku kecik2 dulu. Memang aku tak puas hati ni, even free sebab tukar baucer..bayangkan kalau customer yang bayar mesti frustrated sangat. Lagi2 lah yang makan ramai2 bawak kawan bawak famili & anak-anak bayangkan mesti mereka rasa tak hepi kan??


Strategi iklan yang indah khabar dari rupa, ayam goreng dalam iklan nampak besar bila dapat yang real alahaiii .. contoh terbaru tu apa tu nuget donut ikan ke..haha cekeding aje bila makan macam tak rasa apa..haha kepci..kepci..mentang2 nama ko da kukuh da gah, kepuasan customer pon da tak jadi keutamaan, nampak pada keuntungan semata2. Aku yakin Uncle Colonel pon tak suka.

Buat sendiri lagi bagus..''nanti nak cuba masak macam ni juga lah''

resepi kentang putar

resepi coleslaw ala KFC

buat kaki fastfood especially KFC, macamna pula suara pendapat anda..jika anda sependapat dengan saya jom sama2 kita boikot KFC..eh bukan, jom kita sama2 berani menyuarakan hak kita sebagai pengguna. Kita boikot KFC boleh tapi hanya sebagai usaha berdiet teramat lah digalakkan. Tapi tu la pasal cakap aje nak diet tapi bila terbau KFC yang harum tu dah tergoda iman, apa lah rahsia resepi KFC tu kan??

mode : legaaaa sebab da luahkan rasa tak puas hati kat sini ;)


7 comments:

Nur Hanani said...

Tak penah lagi kena macam tu. Mungkin lain-lain tempat lain la kot kan.. Lebih baik masak sendiri..Puas hati. Kalau tak sedap pun, telan je la.. :D

Entri Terkini: CUN ! Bila hero kampung cuba-try-test Awek glemer..

Unknown said...

ye kadang2 tengok tempat jugak. kalau macam tu management kenalah amik action bagi standardized produk diorang.

Geng Borak said...

nyum nyummm... lapar nih... jom KFC!!
Lawak kena Prank Call dari Customer

Anonymous said...

Eee.... geli tau KFC.. i tak makan KFC.. ayam bau hanyir tau.. geli i... auuww.. tanak la cecitee.. kang i termuntah darah kat sini....

Unknown said...

KiD : awak belanja McD eh..
cekodok : eeeiiiyekk..xpe2 xcite pon xpe

Fadzli Amir said...

Walaupun tak suka KFC tapi sesekali pergi gak menemani cik wife....repot kat diorang balik la...tentang iklan tu, memang macam tu, jgn kata KFC, McD pun sama...indah kabar dari rupa...

CikAizA said...

nasib baik saya x suka KFC.. hehehe..

ieyzajamil nak cookies gak ker??
kita xde skandal ngan dia taw...
heheheeh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm campaigning Churp2 ..

ads ads ads ads ads ads

Beautiful Nara