ads ads ads ads ads ads ads ads
singgah baca di sini >>>> www.1001impianhidup.com

Saturday, March 26, 2011

Pengaruh iklan kepada kita..


A'alaikum & Hepi Saturday ;)

Senyap sepi aje my blog sejak akhir2 ni..seakan2 memahami emosi aku yang kureng stabil sekarang ni. Okla, tak mao touching2 pagi Sabtu ni..hari ni nak hepi!!!

Al-kisahnya, bila sebut pasal iklan, antara banyak2 iklan, ade satu iklan selalu keluar kat radio yang buat aku rasa hepi dan tak jemu mendengar. Iklan tentang merancang perbelanjaan keluarga guna kemudahan kewangan HSBC Amanah. Sang suami yang pada mulanya endah tak endah dengan leteran si isteri akhirnya terperanjat besar bila mendengar mereka bakal mendapat 'baby'..HAAA baby?? yela dalam masa 8 bulan kita dapatlah..hiks. Sangat manja & romantiknya 'pasangan suamisteri' dalam iklan tu.

Promosi Produk HSBC Amanah

Lagi satu iklan yang terkesan menggeletek hati aku iklan McDonald. Memang semua tau iklan McD ni betul2 menggoda semua peminat fastfood terutama yang sedang berdiet. Presentation iklan McD yang menarik customer to come and have their fatty meals. Apa yang aku geli hati setiap kali ternampak McD aku akan teringatkan cucu jiran aku yang dalam lingkungan usia dua tahun lebih pelat menyebut McDonald sebagai 'Mc Konek'..bukan salah si ibu tidak mengajar si anak menyebut dengan betul tapi pengaruh iklan itu sendiri. McDonald da bertukar sebutan jadi Mc Konek, jauh benar bunyinya tuuu..hahahihihuhu!!!

have a nice weekend!!!

1 comment:

myezatul aQma said...

iklan akan mengubah persepsi audience.
sma ada bruk atau baik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm campaigning Churp2 ..

ads ads ads ads ads ads

Beautiful Nara