singgah baca di sini >>>> www.1001impianhidup.com

Tuesday, June 14, 2011

AVOID EATING CHICKEN BONES !!!!!!


Note: I have cyst in my womb till now but it is not big enough to operate. That is why i love to eat chicken wings and the necks. So be carefully ~ Ben

Salam ^-^

hmm sedapnya, macam2 menu juadah tengahari ni kan, apapun korang adalah apa yang korang makan. Kenapa aku cakap pasal makan, N3 ni ada kena mengena dengan tabiat pemakanan kita seharian. Semoga perkongsian info ini tidak terhenti di sini sahaja, sebarkanlah kepada sesiapa tanpa ada batasnya demi kebaikan kita bersama.

Sebelum ni memang heboh diperkatakan orang ramai tentang ayam disuntik dengan sejenis bahan steroid, lazimnya ayam2 ini dicucuk di bahagian leher dan juga kepak. Hmmm, patutlah kepak rasanya enak, lagi2 yang digoreng rangup tu. Dah berbuih mulut diberitahu JANGAN MAKAN BAHAGIAN KEPAK & LEHER AYAM, dikhuatiri kandungan steroid yang dicucuk kat ayam tu sudah menyerap masuk ke dalam tulang kepak & leher ayam tu semua. Biasa kalau makan ayam terlalu leka sampai ke tulang digigit hancur lumat.


Contoh kes, seorang wanita menghidap sakit ketumbuhan dalam rahimnya, dan hasil pembedahan doktor dapat mengeluarkan cyst yang dipenuhi dengan darah hitam (darah kotor barangkali), tetapi kerana tidak menjaga pemakanan, ketumbuhannya kembali menyerang. Kenapa berlaku begitu, kerana wanita dalam kes itu menggemari makan kepak ayam dan itu dikesan doktor sebagai satu tabiat pemakanan yang tidak sihat. Lagi2 kita kaum perempuan khususnya mempunyai sejenis hormon yang boleh bertindakbalas secara aktif dengan bahan steroid itu jika tidak dikawal cara pemakanan kita dari sekarang.

Jadi, apakata kita beralih kepada pilihan lain iaitu ayam organik. Memang harganya pun boleh tahan dan saiznya pun kecil tapi apa salahnya mencuba kan? Mungkin dah tiba masanya untuk aku mencuba produk makanan keluaran syarikat HPA iAllah apa sahaja produknya boleh kita gunakan dengan yakin tanpa was2.


aku ada terbaca ni ada gak orang asli tak makan ayam..sebab ayam makan tahi..ada yang makan monyet..sebab monyet makan buah..so agak2 depa tau dah kut..makan ayam jadi gay...kalau makan monyet jadi orang..kahkahkah!!! apa kene mengena makan ayam dengan jadi gay pulak eh??




3 comments:

hanani said...

hehehe,kelakar lak ayat last tu..makan ayam jadi gay?hehehe.. ayam organikk HPA payah nak ada stok. Memanjang habis. :)

Jom baca ni :Buah Zuriat Antara Inisiatif untuk Mendapatkan Zuriat..

Jom baca ni :Snowflake Tupperware Set.

leyzajamil said...

laa..ye ke mcm tu pulak? pihak HPA kenalah buat sesuatu kalau nak penuhi permintaan pelanggan yang semakin berminat dgn makanan organik ni.

bersama kak Es said...

bahayanya!!

Alaaa,,,kepak tujugak yang sedap! nak kena cari ayam HPA pasni :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm campaigning Churp2 ..

ads ads ads ads ads ads

Beautiful Nara