singgah baca di sini >>>> www.1001impianhidup.com

Wednesday, June 15, 2011

DAH BERHUTANG TU, BAYARLAH!!!

adoiyaiii..bila lah nak setel hutang2 ni semua??

Salam..pertemuan kita kali ni agak stressful sebab ia berkaitan dengan masalah-masalah hutang yang sedang dihadapi oleh segelintir kita..Aku teringat kata2 pakar motivasi Dr.Hj Mohd Fadzilah Kamsah, berhutang ni bagus untuk melatih kita menjadi seorang yang bertanggungjawab & jujur dalam melangsaikan pinjaman hutang itu. Apa yang tak bagusnya bila hutang berkepok2 tak berbayar. ARGHHHHH!!!!

Buat peringatan dan panduan kepada sesiapa yang membuat pinjaman PTPTN, jika korang nak menyemak status baki pinjaman boleh semak follow kepada arahan yang tersenarai seperti rajah di bawah :

Dah tau berapa baki yang tinggal, bolehlah buat kiraan semula guna sistem pengiraan yang disediakan. Selepas tu bolehlah congak2 berapa budget yang termampu untuk kita jelaskan hutang belajar kita ni. Selesaikan sedikit demi sedikit, berkat kesabaran dan konsisten kita membayarnya iAllah akan selesai juga hutang yang terbeban selama ini.

 lagi info : www.ptptn.gov.my

Itu contoh hutang PTPTN lah..banyak lagi contoh hutang2 yang lain terutama hutang aset (rumah, kereta, kredit kad dan bla..bla..bla..), hutang dengan Along jangan ceritalah .. bahaya wooo janganlah cari nahas!!! Hutang duit hantaran pun ada juga. macam2..tapi bila dah selesai semua hutang tu LEGANYAAAA selega-leganya..ibarat rasa puas dan dah boleh hidup tenang.



p/s : korang kalau ada hutang jangan diperam lama2 ye, setelkan cepat2 tau ^^,



10 comments:

HaNa Hani said...

huh...sekbek hana xmek pt...
^_^

blogtube said...

ptptn oh.....

blog leyza menjadi salah 1 list terjah My OBW...

nadia ar-rumaisha said...

nadia masih ada yg berbaki dan still duk usaha bayar bulan2....hopefully before kawen dpt settlekan...

leyzajamil said...

@ HaNa Hani ye, memang hana hani bernaseb baek T__T

leyzajamil said...

@ blogtube terima kasih3x...

leyzajamil said...

@ nadia ar-rumaisha all the best nadia!!! keep it up =)

chemija said...

huh!! mija pun bukan dak pt :) kire senang sikit r :)

bersama kak Es said...

penat kan kalau berhutang banyak2 ni.. rasa cam tak bebas je hidup..

kak es pun tak paham apasal blh masuk spam. hmmm....pelik juga.
kat blog kak es pun ada byk gak gitu. tapi komen leyza okeh suma :)

KiD said...

ptptpu.... hehehehehe
BE Nuffnang ke 9 tahun 2011

aizamia3 said...

dari dulu hingga kini itulah dilema yang PTPTN hadapi.. ada peminjam yang tegar tak bayar.. kepada yang jenis liat nak bayar tu, bayarlah.. kesian pada orang lain pun nak pinjam jugak..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm campaigning Churp2 ..

ads ads ads ads ads ads

Beautiful Nara