singgah baca di sini >>>> www.1001impianhidup.com

Thursday, June 30, 2011

dunia leka seorang anak bongsu, sedih..

nak ditegur, anak orang..tapi bila terpandangkan wajahnya serta-merta terbayangkan adik di kampung. Gaya manjanya persis adik pompuan aku di kampung. Kebetulan kedua2nya status anak bongsu dalam keluarga. Anak bongsu? Hanya kerana dia anak bongsu, sewenang2nya keluarga terlepas pandang setiap perilakunya apalagi aksi2 yang kurang manis untuk ditatapi umum. Tayang gambar di facebook? Untuk apa? Keluarga bila tengok gambar ni, apa reaksi mereka? tak tegur ke? tak marah ke? atau dah tegur tapi masuk telinga kanan keluar telinga kiri?

bf sangat 'tak padan' eeuuww..






Kasihannya kat emak dia, emaknya berperwatakan lembut nampak baik sangat..
Si ayahnya pula..baru sebulan lepas meninggal dunia.
abang - kakaknya ? hmmm...

Yela, gambar tu pun aku kurang pasti bila diambil tapi itulah gambar profile fbnya yang terbaru. Bukannya niat aku nak menyebok hal peribadi orang lain, cuma aku kurang senang dengan tindakannya mempamerkan 'aksi' sedemikian sedangkan ayahnya baru meninggal dunia. Tak dipandang manis mata2 yang memandang walaupun dia gembira. Daripada situ, kita dah nampak dia tak berapa nak pandai menjaga nama baik keluarga, namun aku berharap walau tak semua, sekurang2nya adalah sorang dua ahli keluarga dia yang peka dan menegur perbuatannya sebelum terlambat.

Sayangkan anak tangan-tangankan, budak tu masih muda remaja, berwajah cantik persis seorang model jika dirias dengan mekap, baru lepas SPM. Sayang sekali jika dia terlalu leka dan hanyut dengan dunia berangannya dan hangat bercintan-cintun. Kenapa aku berkata begini, sebab dia adik kepada salah seorang rakanku. Aku pernah juga meminta si kakak ni menegur adiknya yang terlalu over dalam fb, tapi korang agak sendiri lah apa jawapannya..jawapan yang endah tak endah je. Kesiannya....




7 comments:

Misyahzniirf Alid said...

tul2 jangan membazir masa ... tq lawat my blog ...

iyer bila nk tegur kita lak teringat adik2 kita dikampung lak ...

Sumayyah Nadhirah said...

HUHU...BDK TU MASIH MENTAH...MASIH HANYUT LG...BILE SESUATU TERJADII..BARU DIE TAU LANGIT TINGGI RENDAH..........

KiD said...

budak2 ni perlukan bimbingan.. huhuhu
Tips Aku Dapat 7 Earning Grapevine

norinaomar said...

saya pernah tegur adik saya..banyak kali tegur jugak baru nak remove gambo yang tak sedap dipandang..kakak yang yang dah ada anak 3 pun tak letak gambo kat FB macam dia..pesanan untuk diri saya sendiri jugak

aizamia3 said...

janganlah jadi macam tu pada keluarga kita..

hanani said...

wahhh saya pun anak bongsu.. hmm memang lah kena dibentuk. Jangan dibiar lepas pandang.. diorang tu akal tak panjang lagi. Nak kena ada teguran, bimbingan juga.. :)

Jom baca ni :Apa keyword hari ni ?

Adzriel @ Liza AB said...

dia memalukan diri sendiri ni. kakaknya dah letih menegur agaknya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm campaigning Churp2 ..

ads ads ads ads ads ads

Beautiful Nara