singgah baca di sini >>>> www.1001impianhidup.com

Monday, September 12, 2011

Amalan petua awet muda primadona jelita..

Harus dan semestinya dicuba, kebanyakan amalan petua²nya biasa didengar cuma tak berapa rajin nak buat. Tapi tengoklah hasilnya jika benarlah Rozita Che Wan (RCW) mengamalkan petua seperti yang diceritakan. Memang menawan, anggun bergetah lagi. Phewwiiitttt....


1. Setiap kali bangun tidur, dia mesti membasuh mukanya dengan ais / air batu agaknya. For sure untuk tegangkan kulit kan kak ita? Entah, ada yang kata basuh muka dengan air suam pun bagus..mana satu ye?
2. Takde berpantang dalam pengambilan makanan, cuma ulam²an memang satu kewajipan dalam hidangan menunya seharian. Bila dah banyak makan, mestilah bersenam. RCW sendiri memperuntukkan tiga jam bersenam sehari, setidak²nya bermain futsal.
3. Ketika mandi, kaki perlu dijiruskan air terlebih dahulu secara menaik ke bahagian atas. Ini pun untuk tegangkan kulit, yang aku dengar untuk kurangkan migrain kepala. Ada kawan bagitau lah dulu..
4. Mencuci rambutnya dengan santan dan limau purut. Tujuannya untuk kulit kepala yang sihat, rambut yang sihat bersinar dan juga menghilangkan kelemumur. Hmm..nak kena rajin ni.
5. Dan untuk awet muda lagi katanya, dia mengikut amalan yang turut dibuat oleh ibunya iaitu makan tongkeng ayam. Arghh...yang ni agak keberatan untuk ditiru. Kenapa mesti tongkeng ayam, bukan kepak atau dada ayam (untuk dada yang pejal?)

tongkeng ayam mentah.
Dan selebihnya, untuk rawatan kulit muka yang rapi,
RCW gunakan set penjagaan wajah Safi Rania Gold

suka sangat tengok iklan nih..cunnnnn seh :D

Wah!! memang class dan mudah je amalan petua RCW ni, cuma rajin dan malas aje nak buat. tapi ada terdengar gosip² liar yang berbisik mengatakan RCW telah menyuntik bontot botox untuk kelihatan cantik. Betul ke tu? Wallahu'alam hanya dia sahaja yang tahu kebenarannya. 

sumber : Berita Harian 12092011.


2 comments:

miloais said...

betul ke sheols amalkan petua tu????
iold pun ada gak terbaca bab botox tu!
ekekekeke

for me - terima lah hakikat bila kita dah berusia... tak gitu???

leyzajamil said...

hikhik..no komen..
ada duit semua boleh jadi.
apapun, hanya dia yang tahu cerita sebenar. kita hanya mengagumi kecantikannya wpun mungkin 'plastik'.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm campaigning Churp2 ..

ads ads ads ads ads ads

Beautiful Nara