ads ads ads ads ads ads ads ads
singgah baca di sini >>>> www.1001impianhidup.com

Saturday, May 14, 2011

Budgetku lari gara2 sebiji kereta

^-^ hye, apa khabar awak?

Budget aku agak lari bulan nih, tak lari sangat lah ngam2 je. Aduiiii pening kan kalau fikir bab duit ni, sapa2 pun lah. Apa yang jadi punca budget aku lari sikit bulan ni sebab aku take over kereta adik lelaki aku untuk disambung bayar. Aku kena ambil alih jaga kereta tu sebab aku dah yakin tak percaya lagi dengan sesiapa even my adik2 sejak episod kereta kena tarik hari tu, takut pisang berbuah dua kali.

tengoklah, ni gambar kereta tu lepas ketuk, banyak kemek kat pintu. lasak betul sepanjang kereta ni bawah jagaan adik pompuan aku. Jangan main2 dia nurse tau. IAllah nak bawak spray pulak tak lama lagi, duit lagiiiii...Arghhh mana nak cekau duit ni..


Beginilah nasib kalau terlalu berlembut hati sangat. Aku pulak bukan jenis bertegas tapi mudah simpati dengan adik2. Tapi tak bermakna adik2 boleh pijak kepala maksudnya aku tak pandai nak marah2 diorang. Jalan terbaik terpaksalah aku mengalah ambil alih jaga kereta ni semula. Nak di trade in terasa sayang, sebab ini kereta pertama yang aku bawak sejak sekian lama pendam lesen memandu. Aku terhutang budi dengan kereta ni sebab dengan kereta ni aku pandai memandu kereta. Daripada dulu takut2 fobia lah trauma lah sekarang pantang jalan lurus aku akan speed ala2 drift gitu. Tak pelah, lagi 3 tahun je lagi hutang dengan bank..

p/s : anyone else yang ada pendapat / komen tentang penjagaan kereta hand to hand ni sila lah suarakan, sekurang2nya aku boleh share pengalaman korang tu.

sebelum aku tinggalkan korang..meh kita layan lagu Ella ~ Kesal




2 comments:

Geng Borak said...

kid pun dah eksiden 4 kali.. brapa kali kena ketuk daaaa

Blogspot Down | Tragedi 13 May atau Friday 13??

Admin said...

Cik abang kat banyak pengalaman.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm campaigning Churp2 ..

ads ads ads ads ads ads

Beautiful Nara